Zapraszamy do współpracy warsztaty samochodowe, które chcą się rozwijać. Oferujemy wsparcie merytoryczne, finansowe, techniczne. :: Historie sukcesu :: Historie sukcesu

Historie sukcesu

„Historie sukcesu” to cykl video reportaży, które motywują i inspirują. To opowieści o tym, że w biznesie nigdy nie jest łatwo, a sukces ma niejedno oblicze. Bohaterowie filmów, właściciele warsztatów sieci Bosch Service, w szczerych wypowiedziach opowiadają o swojej biznesowej drodze na rynku motoryzacyjnym. Poznajmy historie sukcesu.

Dobre relacje z klientem kluczem do sukcesu

Budowanie trwałych relacji z klientami to klucz do rozwoju i sukcesu firmy, mówi Katarzyna Banaszak-Zwierzycka, właścicielka warsztatu Bosch Car Service Banaszak w Nakle nad Notecią (województwo kujawsko-pomorskie). Okazuje się, że zasady networkingu doskonale sprawdzają się w prowadzeniu warsztatu samochodowego. Serwis w Nakle to „Warsztat przyjazny kobietom”, a co więcej – prowadzony przez kobietę. Dużą wagę przykłada się tutaj do kultury pracy i obsługi klienta, dbając o wysoki poziom napraw. Efekt? Nawet w niewielkim mieście może z powodzeniem funkcjonować warsztat, którego możliwości rozwoju ogranicza jedynie... ciasna zabudowa w centrum.

Plik z wywiadem (PDF 292 KB)

Na rynku chcieliśmy konkurować jakością całości usługi, a nie tylko ścigać się cenowo.

Ponieważ jesteśmy już w branży kilka lat, różne partnerstwa są nam znane. Wiedzieliśmy jak działa Bosch. Chyba zbieg okoliczności sprawił też, że właśnie jeden z przedstawicieli Boscha znalazł się u nas w odpowiednim momencie. Okazało się, że myślimy podobnie, że chcemy iść właśnie w tym kierunku, który wytycza Bosch. Decyzja o współpracy zapadła szybko. Okazało się, że chcemy kierować usługi właśnie do tych klientów, do których chce trafić Bosch. Wiedzieliśmy na jakich materiałach chcemy pracować i jak ma wyglądać sama obsługa. Nie zniechęciły nas procedury. Od początku wiedzieliśmy, że jakość usługi jest dla nas najważniejsza. Bosch jako nasz partner pokazał nam, jak to zrobić, jak prowadzić warsztat na odpowiednim poziomie. – mówią Aneta Radomska i Dariusz Lutkowski – właściciele Bosch Service AutoDoktor z Bydgoszczy.

Plik z wywiadem (PDF 693 KB)

Współczesny klient oczekuje przede wszystkim wysokiej jakości i szybkiego serwisu. To wszystko jesteśmy w stanie zagwarantować.

Mamy dobrą dostępność części, sprawną organizację, usług, wysokie umiejętności pracowników (nieustannie podnoszone poprzez regularne szkolenia) i samochody zastępcze, żeby klienci na czas napraw swoich aut nadal byli mobilni. Pochwalę się, że podczas jednego z ostatnich testów tajemniczego klienta otrzymaliśmy niemal 100% punktów – mówi Janusz Waras właściciel serwisu Bosch Service Waras w Rumi.

Plik z wywiadem (PDF 693 KB)

Wiedzieliśmy, że nie możemy stać w miejscu, że musimy iść do przodu.

Rozumieliśmy, że jeśli chcemy dostawać nowoczesną technologię, musimy spełniać wymagania. Przystąpienie do sieci to proces, który w naszym przypadku trwał dwa lata. Zaczęliśmy dokupować wymagane wyposażenie, modernizować biuro obsługi klienta. Jeździliśmy na szkolenia i w 2001 roku otrzymaliśmy autoryzację Boscha. Dochodzenie do standardów Boscha trwało więc kilka lat. Z czasem rozbudowaliśmy budynki, kilka razy modernizowaliśmy biuro obsługi klienta. Teraz planujemy dobudować stanowisko do aut dostawczych.

Plik z wywiadem (PDF 622 KB)

Warsztat sposobem na dystrybucję.

Nie miałem pojęcia, jak należy prowadzić warsztat. Uznałem, że Bosch mi pomoże i nie zawiodłem się. Wsparcie organizacyjne było bardzo ważnym elementem, ale trudno powiedzieć, czy najważniejszym. Bo ważny był także efekt wizerunkowy. Dzięki marce Bosch jestem rozpoznawalny tutaj na rynku. To nas wciąż wyróżnia wśród konkurencji, bardzo się to przydało, szczególnie na początku. W mieście byłem znany z tego, że sprzedaję części samochodowe. Nagle otwieram warsztat. Skąd klienci mają mieć pewność, że znam się na tym, co chcę robić? Szyld Boscha jest dla nich gwarancją wysokiej jakości. Widzą, że mam doświadczonego opiekuna.

Plik z wywiadem (PDF 227 KB)

Standardy, które musimy spełnić w ramach przynależności do sieci, dają nam przewagę nad innymi warsztatami.

Przystąpiliśmy do sieci Boscha, bo wspólnie jest łatwiej coś zrobić. Ja zawsze chciałem być serwisem Boscha. Zazdrościłem innym, że są w tej sieci. Postanowiłem sobie, by też należeć do Bosch Car Service i moje marzenie się spełniło. Jesteśmy przykładem serwisu, który może zrobić obroty na niewielkiej powierzchni warsztatowej. Ale Bosch stawia poprzeczkę coraz wyżej, a my staramy się sprostać tym wymaganiom. Jestem zadowolony, że Bosch stawia wymagania.Gdyby ich nie było, nie rozwijalibyśmy się, a tak – jesteśmy w czołówce.

Plik z wywiadem (PDF 654 KB)

Mam poczucie, że jestem w elitarnej sieci, która wybiega w przyszłość

Z perspektywy czasu uważam, że przystąpienie do sieci Bosch Car Service jest moim osobistym sukcesem. Każdy warsztat, który chce się rozwijać, nie może być samotnym strzelcem. Musi należeć do jakiejś organizacji, w której istnieje wspólna strategia, wspólne są procedury, a także ma miejsce wymiana doświadczeń między warsztatami. Nie wyobrażam sobie przynależności do sieci biernej, która oczekuje wyłącznie sprzedaży części. Należę więc do takiej sieci, która ma wyznaczone cele, w której mogę się również sam rozwijać. My prowadzimy warsztat dla klientów, a to klient wybiera ten, do którego ma zaufanie.

Plik z wywiadem (PDF 625 KB)

30 lat na rynku! Co jest kluczem do wieloletniej działalności warsztatu?

Zachorscy to znana marka w niewielkim Kutnie. Praktycznie wszyscy mieszkańcy miasta nazwisko to kojarzą z motoryzacją. 30 lat to z pewnością powód do dumy, ale taki wynik uzasadnia też zadanie pytania właścicielom – co jest kluczem do sukcesu?

Plik z wywiadem (PDF 331 KB)